2009 närmar sig

och det skall bli mitt år. Det året då jag satsar på mig och att må bra.
2008 gick det både upp och ner, inte så förvånande, då jag samma sak hände när dom dom stora var små.
Först gick jag ner när jag ammade och sedan ökade jag i vikt när jag började jobba och slutade amma.
Men nu har jag fått mina 3 fantasktiska barn och vi planerar inte för att skaffa fler även om man aldrig skall säga aldrig så är det nog så nära det kommer ett aldrig mer!! Jag har ju varit jättedålig som gravid, med många krämpor, var av några alvarliga båda för mig och barnen.
I vart fall nu är det hög tid att satsa på att må bättre, äta bättre, motionera mer för att få bättre kondis.
Saker som är bra:
* Vi har en viktminskningsgrupp på jobbet via företagshälsan.
* Jag har hitta en motionsform och tid som passar mig. Vattengympa 2ggr i veckan och simma 1-2 ggr.
* Stödet från nätet och andra som kämpar


Så från idag, är det nog, nu är det skärpning och bättring på mat och motionsfronten.

Har tagit del av måbras recpt som jag tycker är bra. Dom är kalorisnåla, fettsnåla och med lågsamma kolhydrater. Varierad kost och inga förbud. Passar mig perfekt.


Kommentarer
Postat av: Annika

Perfect Gumman!!!!!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback